Whitsundays, Magnetic Island en Mission Beach!

11 oktober 2017 - Cairns, Australië

Even terug naar begin oktober. We zijn 's ochtends vroeg gaan rijden naar Agnes Water, dat is een surf dorpje. Maar het weer was iets bewolkt en eigenlijk was er verder weinig. Dus we zijn naar het dorp ernaast gereden, Town of 1770. Hier meerde James Cook in 1770 aan. We zijn hier naar een uitkijkpunt geweest en hebben daarna heerlijk een biertje gedronken bij een leuk barretje.
Einde van de middag moesten we natuurlijk weer op zoek naar een nieuwe stek. Dit werd de Kangaroo Sanctuary boven op de berg. Toen we in de buurt kwamen sprongen de beestjes al door het gras langs de weg, super schattig. Bij de camping waren er 17 opgenomen, we kregen zoete aardappel om ze te voeren uit de hand. Deze kangaroos jumpen in een ruim gebied en dus ook langs de tenten. Maar het weer was nog steeds niet heel mooi. 's avonds werd het wat frisser en 's nachts heeft het enorm geonweerd. De tent klapperde aan alle kanten, óp de auto en óp een berg.. geen kangaroo rond de tent dus. Ook 's ochtends was het verschrikkelijk weer. Nat de tent ingeklapt en snel verder naar het Noorden. Een lange dag in de auto richting Airlie Beach. Wel nog met een tussenstop langs de Bruce Highway bij Leap Hotel, waar ze ook een grasveldje hadden voor kampeerders. We konden daar een biertje drinken en wat eten. Een soort truckerstop, maar prima voor ons en gratis.

Eenmaal in Airlie aangekomen de volgende dag was het topweer! We hebben meteen een tour geboekt voor de volgende dag en zijn naar de camping Seabreeze gegaan. Daar hadden ze nog plek en we hebben die middag heerlijk aan het zwembad gelegen.
De volgende dag zijn we naar de Lagoon geweest in het centrum, een zwembad aan het strand omdat je de zee niet in kan ivm beesten. Om 13.00 naar de zeilboot Broomstick waar we met 25 man op gingen voor 2,5 dag. We hadden een leuke groep, wel heel jong;) Op 3 stellen na van 27-35jr was de rest 20-23. We hebben gesnorkeld op verschillende plekken, overal met een stingersuit aan. Omdat er blijkbaar veel stingers (kwalachtigen) zitten. Daarnaast geborreld op de boot en op een strandje en met hoogtepunt zijn we een paar uur op Whiteheaven beach geweest. Wat is dat bijzonder mooi, zulk helder water met een hagelwit strand, je ogen worden letterlijk verblind door al het licht.
Toen we terugkwamen van de tour hebben we nog een halve dag gechillt bij Seabreeze aan het zwembad. 'S avonds zijn we naar Boaty's gegaan, daar hadden we met de mensen van de tour afgesproken. Geinig die jonkies die elkaar dan willen regelen, ja, we zijn oud en zien dit nu allemaal gebeuren:).

Op zaterdag 7 oktober zijn we naar Townsville gereden, dat was maar 3 uur rijden. Daar hadden we een camping op een paar km van de stad. Die middag zijn we over de boulevard gelopen en wat drankjes gedronken. Een prima stad maar niet zo spannend. Dit was wel ons vertrekpunt voor Magnetic Island, daar zijn we 8 okt naar toe gegaan met de ferry. Klein half uurtje varen en op het eiland zelf hadden we een scooter gehuurd. Zo konden we de verschillende baaitjes af. We hebben daarnaast de Forts Walk gedaan, bekend om de vele koala's die er zitten in het wild. Wij hebben er maar liefst 5 gezien! Geinige beesten die een beetje high in de boom zitten te chillen. Het fort zelf is niet spannend, wel interessant om de geschiedenis van wo2.
We hebben dit keer geslapen in een hutje bij Bungalow Bay. 9 okt zijn we 's ochtends nog naar een 'meertje' gegaan, wat droog stond:(  Toen maar weer naar het vaste land om twee watervallen te bezoeken. Eerst Jourama Falls bezocht,  30 min in de warmte, wel grappig maar niet heel bijzonder. Toen de Wallaman Falls bezocht die iets verder van de Bruce Highway ligt, maar wat een gave route het binnenland in. Wij dachten 50 km retour in een uurtje te doen, maar heen was al meer dan een uur, door de bossen en berg/junglepas. Eenmaal daar moesten we nog een track lopen van 4km, stijl naar beneden door het oerwoud maar wel weer heel gaaf. We hebben hem half zo snel gelopen als wat er voor stond, ook een beetje omdat we er rond 16.00 aan begonnen en het hier al rond 18.00 donker wordt.. We hebben het gered in daglicht en het was de moeite waard! Wel zijn we op een camping in de buurt gaan staan waar je weer een Permit voor moest hebben die we niet hadden.. Maar de weg terugrijden in het donker was ook geen optie. Ook weer geen bereik daar in de bush, dus met de telefoon in een hokje daar geprobeerd te bellen naar een nummer waar je de permit kon aanvragen, maar mega wachtrij.  Gelukkig geen ranger getroffen dus mooi gratis gestaan:)

Op 10 oktober zijn we aangekomen in Mission Beach, wat een mooi strand! Waar het oerwoud het strand ontmoet..
We stonden alleen niet zo romantisch dit keer, op een betonnen tennisveld. Bloedheet zonder bomen. Maar, dat mocht de pret niet drukken. We zijn lekker naar het strand gegaan en hebben Jop zijn lang gekoesterde wens geboekt; Skydive! Op 11 oktober om 08.00 mocht Jop zich melden en om 08.45 ging hij met de bus naar Tully, daar ging hij de lucht in tot 15.000 ft en op het stand voor de camping stond Mariska klaar met camera. Jop heeft een vrije val van 60 sec. gemaakt en zo 4 min gezweefd boven de mooiste eilandjes. Uiteindelijk geland op Mission Beach tussen de palmbomen en Greet Barrier Reef. Mariska heeft andere talenten zeggen we maar:).

Nu gaan we Cairns en Cape Tribulation ontdekken!

Have a good day mate!

ps. de eerste 2.800km zitten er op!

1. Wilma:
    11 oktober 2017
    Wat een gave foto's weer! Geweldig, Jop, dat je dat durfde. Zal ook mooi geweest zijn van boven.
  2. Marie-jose:
    11 oktober 2017
    wat een leuk reisverhaal.En wat een leuke foto's.ben benieuwd naar het volgende verhaal.Nog veel plezier marie-jose
  3. Jan en Lia:
    11 oktober 2017
    Onwijs mooie trip die jullie maken.
    Gaaf Jop je vrije val !!!De adrenaline kwam zeker uit je oren.
    Wat een mooie foto's .
    We zij benieuwd wat jullie van Cairns vinden.
    Geniet!!!!!
    Knuffel van ons
  4. Mirjam:
    12 oktober 2017
    Wat een heerlijk verhaal! De nuances ook...van nat, naar zonnig, van een boot met jonkies 'die elkaar willen regelen' (en je dat nu letterlijk onder je neus ziet gebeuren hahah!). En wat niet kan ontbreken; het feit dat er geen ranger aangetroffen is; dus lekker goedkoop overnachten!
    Ik hoef jullie niet te zeggen: geniet ervan, want dat doen jullie toch wel! Blijf maar doorgaan met genieten en verhaaltjes, dan geniet ik hier gewoon mee! :-) Liefs