Precies één maand op Nederlandse bodem!

16 april 2018 - Amsterdam, Nederland

We krijgen veel de vraag of het wel weer went. Helaas! Veel te snel went alles weer. Het voelt alsof we al maanden terug zijn.

Omdat wij zoveel meegemaakt hebben en niet alles op ons netvlies hebben, hebben we hier wat momenten en weetjes op een rijtje gezet. Wij genieten nog even na als we eraan terug denken😉

Wist-je-dat...?

Bij de eerste bushcamp Mariska een tasje tegen Jop zijn been hield waardoor Jop schrok en zijn slippers 30 meter verder belande.

We 20.077 km gereden hebben in Australië.

Dat Mariska regelmatig ‘s nachts wakker schrok en de ‘slangen/spinnen-controle’ hield. (Dat kwam ook omdat Jop met zijn beenhaar langs Mariska schoof… en de spinnen daar ook harig zijn..)

Jop benzine heeft gedronken omdat hij een tuinslang gebruikte om via zwaartekracht benzine in de auto te zuigen.. Iets te hard gezogen dus😊 Oja en de tuinslang op de camping is nu iets korter…

Jop altijd moest bijschijnen vanuit de tent als Mariska ’s nachts moest plassen.

Zoetwaterkrokodillen ‘alleen maar’ een scratch achterlaten en je daar niet bang voor hoeft te zijn.

Jop bij alle riviertjes over de weg moest checken met de schep hoe diep het water was.

Alle auto’s in ‘Straya een afwijking hebben met sturen..

We ruim 1L zonnebrand gebruikt hebben.

Aziaten écht niet kunnen rijden…

Jop met de kerst een hele grote teek in zijn zij had, diens kop er net pas uit is gekomen!

Mariska beter kaart kan lezen dan Jop… Behalve campingkaarten..

Water uit de grond echt héél heet kan zijn..

Onze gaafste overnachting bij Ruby Gap was waar we eigenlijk niet mochten komen..

Dat we dachten nog een keer zo’n gave plek te treffen maar toen 6 uur vastzaten in de modder op een afgesloten modderpad..

We de vraag kregen of we wel een kettingzaag hadden omdat er bomen op de weg lagen…

We ons echt oud voelden in Australië..

Jop een waarschuwing van een leguaan kreeg en dat op beeld staat!

Het best gemeen is dat als je geen kinderen hebt raar aangekeken wordt als je in de glijbanen gaat..

Mariska op de 4x4 paden altijd harder gaat rijden naarmate ze het spannend vindt..

Een Aziaat aan Mariska vroeg om samen op de foto te gaan in het Monkey forest, waarop Mariska zei; Maar ik ben geen aap?

We 3 keer een middagje apart op pad zijn gegaan...

We bijna zijn omgekomen door een boom die is omgevallen in Kakadu.

Jop de twee lekke banden op zijn naam heeft staan.

Jop een kind heeft gered die in een anderhalve meter diepe greppel was gefietst.

Het best luguber voelt als je om 2 uur ‘s nachts met een schep naar het strand loopt om te graven..

Australiërs die je 5 minuten spreekt hun adres vaak geven voor als je in de buurt bent.

Het langste dat we geen benzinepomp tegenkwamen ruim 300km was tussen Hells Gate en Borroloola.

Mariska één keer Jop zijn haar heeft mogen knippen😊

We een keer wakker zijn geworden geraas naast de tent.. paard of zwijn ?

We de douche tent hadden opgezet maar al 3 dagen geen mensen waren tegengekomen..

We na 2 weken een mega spin van 13cm in de auto hadden, 50cm van Mariska vandaan!

Niemand je verteld over de extreem irritante vliegen in de Australische outback.

De grootste horde wilde kamelen in Australië leeft.

Het nooit grappig is als iemand roept krokodil als je in een potentiele rivier staat…

Australiërs met kerst in hun tent gaan zitten in de hitte om het daar in het donker met lampjes toch gezellig te maken.

Het weg laten slepen van je auto in de outback ca. 6000 dollar kost.

Mannelijke koala’s enorm brullen ’s nachts?

Kangaroo’s best oke smaken.

We op een paar schattige vogeltjes en een bruine slang na geen dieren hebben aangereden

Mariska zich op een campingdouche tot 2x toe heeft uitgekleed en er geen warm water was.. en dat het blijkbaar verteld was in het begin..:(

Dat Mariska met één borst uit de bikini surfte en Jop niks zei maar wel doorfilmde…

We in de laatste 2 weken nog een burgerlijk parasolletje hebben moeten aanschaffen omdat het anders niet te doen was op het strand.

Het campertje luxe was na 4,5 maand in de tent.

We ruim 15.000 foto’s hebben gemaakt..:)

We een mega reis hebben gemaakt maar dat het zeker niet altijd vakantie is..

En nog zullen we momenten zijn vergeten omdat het zo lastig is om ze steeds te noteren als je het verteld. Maar nu hebben jullie nog een completer beeld van onze reis en ‘momenten’ die we beleefd hebben.

TOEDELOE

1. Debbie:
    18 april 2018
    Haha mijn lach staat op mijn gezicht! Ach 3 middagjes maar, valt toch mee!
    Tot snel!