Meet our friend Challie!

25 september 2017 - Noosa (heads), Australië

Het is wat we hoopten, binnen een week een auto regelen. De eerste auto die we bezochten was een donkergroene Jeep Charaokee, wat een reus, monster! Hij had alles, een bullbar, extra lichten, douchepijp, etc. Maar helaas bleek na een check bij de garage ook een flinke olielekkage. Daar hebben we nu even geen zin in, ook al laat je hem maken, iedereen hier geeft aan dat Jeep wat minder vertegenwoordigd is dan Mitsubishi of Nissan. Dus als er iets stuk gaat dan is dat lastig. In combi met een auto die mega gaaf is maar wel meerdere dingen aan schorten, mm laat maar. Daarna hebben Pajero's gezien, ook heel gaaf! Maar steeds van die echte backpackers auto's zonder tent en matrasje achterin, waar om de 1000km een halve liter olie bij gegooid moet worden. Deze auto's zijn meestal van voor 2000 en hebben gem. 250.000 km op de teller. Dus toen hebben we besloten ook naar niet fully equiped auto's te kijken, want het matras zouden we toch weg doen en kussens en beddengoed wilde we sowieso wel nieuw. Dus tja, die drie borden en hamer komen we zelf ook wel tegen. Zo gezegd zo gedaan hadden we de dag erna een auto; Challie! Een donkerblauwe Mitsubishi Challanger uit 2004, voor zover we weten geen lekkages of andere gekke dingen. Hij komt bij een dealer vandaan dus dan moeten ze hem ook road worthy verkopen. We zijn met de pont over de Brisbane river naar de dealer gegaan, die kwam ons daar ophalen met Challie natuurlijk. Het was een vriend van de eigenaar, meteen even de 4x4 getest op een veldje in de buurt. Vervolgens is Jop nog even onder de auto gedoken en konden we de boel aftikken. 2 uur later reden we vrolijk weg. Hij moet alleen nog even op onze naam gezet worden:) We krijgen dan ook een service beurt die we erbij gedeald hebben:) Ik denk een prima deal dus.

Vrijdag hadden we de auto gekocht en het weekend zijn we druk geweest om de spullen te kopen. We zijn vanaf de dealer meteen doorgereden naar een Outlet voor 4x4 auto's. Daar de tent gekocht en toen door naar Ikea, dat hebben ze hier ook gewoon. Hup, beddengoed, kookgerij, tupperware, schaar etc. gekocht en terug naar het hostel. Daar hadden we nog een nachtje geboekt. Het was ook al 20.00u voordat we terug waren en nog moesten eten.

Zaterdagochtend hebben we (lees Jop) de tent op de auto gemaakt en de auto verder ingericht. Wel lekker om het op je eigen manier te kunnen doen nu. Alleen kost het wel even tijd en heb je niet meteen alles bij elkaar. We hebben best wat dingen ook van Gumtree, een marktplaats hier. Dus we gingen op pad en kwamen bij een leuke wijk richting zee uit (regio Brisbane). Hier gingen we een koelkastje ophalen. Een man in zijn zwembroek deed open en vroeg vrij snel wat we nog meer nodig hadden. Nou uhhm, heb je even? De garage zo groot als een gemiddeld appartement in Amsterdam ging open. Een kookpitje en jerrycan had hij wel voor ons, Australian Gift. Always help people who go on adventure! Super! Daarna bij een ouder stel terecht gekomen die een garage sale hadden, dat wisten we niet maar de stoelen die wilden we wel, hoppa mee. Twee wijnglazen en een schaal voor 1 dollar erbij, prima:)

Toen was het tijd voor even vakantie. Dus we zijn naar Noosa gereden. Een leuk badplaatsje 135 km ten Noorden van Brisbane. Hier komt volgens ons het rijkere publiek vakantie vieren. Het is een klein dorp met cozy strandjes en mooie maar dure shops. Een ijsje met 1 bol kost hier gewoon 7.5 dollar! Oops, maja wel lekker! We hebben een track gelopen naar Hells Gate, een uitkijkpunt over de zee. Heel toevallig zagen we echt 15 dolfijnen! Wat nice!
Dinsdag gaan we terug naar Brisbane want de auto krijgt dan de service beurt. Hopelijk is onze bankpas dan ook bij het hostel aangekomen, want dan kunnen we meteen weer terug naar het Noorden en kan de reis écht beginnen, Fraser Island!!

Good day!

1. Wilma:
    25 september 2017
    Nou, een mooi begin. Leuk dat jullie ook wat spullen van de "locals" over konden nemen. En nu al dolfijnen gespot ! Geweldig.
  2. Marie-jose:
    25 september 2017
    geweldig wat leuk en nu vakantie vieren veel plezier!!!
  3. Jan en Lia:
    27 september 2017
    Jop van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er samen met Mariska een mooie dag van daar in down under. Jullie hebben het mooi voor elkaar met jullie reisgenoot CHALLIE. (Genderneutraal?). Noosa en omgeving is mooi. Fantastisch eerste dolfijnen gespot. Geniet ervan. 😚